štvrtok, 15. septembra 2016

Jeden den

Autor: David Nicholls
Vydavateľstvo: Argo
Rok vydania: 2011
Jazyk: český
Počet strán: 431

Tento krásny príbeh som vzala do rúk už po tretíkrát, a aj po tretíkrát som z neho unesená. Príbeh, ktorý je tak uveriteľný, tak reálny, že nadobúdate pocit, že sa môže odohrávať hneď vedľa Vás. Nie je to klasický príbeh lásky, ktorá naberie hneď od začiatku prvej kapitoly priamočiary smer. Je to príbeh priateľstva, ktoré počas vzostupov a pádov, radosti a smútku, silnie a prehlbuje sa.

  "Žij každý den, jako by to měl být tvůj poslední,... Mnohem lepší je prostě snažit se žít co nejlíp, odvážně a nebojácně a trěba i neco změnit. Ne snad celý svět, ale aspoň ten kousek kolem sebe."

Román zachytáva životy Emmy a Dextra počas dvadsiatich rokov, kedy sa ich životy rozchádzajú a zas prepletajú. Kým sa rojčivá Emma snaží stoj čo stoj naplniť svoje literárne ambície, Dexter, sebavedomý a dobre zabezpečený krásavec, si razí cestu showbiznisom. Síce sa ich životy nevyvíjajú podľa ich predstáv, no rany, ktoré im osud uštedrí, ich zocelia a zavedú na správnu cestu. Príbeh Jeden deň nám pripomenie, že človek v živote nič nedostane zadarmo, a že za každou kľukatou zákrutou sa môže objaviť nová a skvelá príležitosť.

Miestami trpko-sladké, ale hlavne vtipné, pútavé a inteligentné rozprávanie tohto brilantného príbehu nenechá chladným snáď nikoho. Tento román sa síce neradí medzi moje jednoznačne najobľúbenejšie, je to však určite srdcová záležitosť. Knihu vnímam ako starého priateľa, na ktorého sa môžem bez obáv obrátiť, pretože viem, že od neho načerpám nové poznatky a budem sa smiať dávnym historkám. 

„Jsi nádherná, ty stará čarodejnice, a kdybych Ti na zbytek života mohol dát jediný dárek, bylo by to tohle. Sebevědomí. Dal bych Ti dar Sebevědomí. Buď to, anebo voňavou svíčku.“

Ak ste náhodou ešte túto knihu nečítali, čo je málo pravdepodobné, určite Vám ju vrelo odporúčam. Je priam nemožné, aby sa Vám nepáčila a nesmiali ste sa pri nej cez slzy dojatia, pretože Em a Dex, Dex a Em sú jednoducho skvelí.


6 komentárov:

  1. Krásná recenze s překrásnými fotkami. Knihu mám na svém TBR už nekonečně dlouho, takže moc děkuju za připomenutí. :)
    Měj se krásně, Evi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj som si myslela, že túto knihu už čítali všetci :D Som rada, že som Ti ju teda dala takto do povedomia, určite si na ňu nájdi čas :)

      Odstrániť
  2. Evičko, jako vždy krásná recenze. Na knihu se také chystám a jsem ráda, že je na co se těšit. Fotky jsou famózní, prostě úžasné, nad jednou z nich jsem ostatně už óchala a áchala na instagramu :) Přeji krásný den!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za milé slová, dosť dlho som hľadala inšpiráciu na fotky, našťastie sa mi ju podarilo nájsť :) Rovnako ako Hanke, aj Tebe knihu vrelo odporúčam :)

      Odstrániť
  3. Na tuto knížku se už dlooouho chystám. Krásná recenze a naprosto parádní fotky! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím, že som Ťa na ňu recenziou ešte viac nalákala, ďakujem pekne za pochvalu :)

      Odstrániť