nedeľa, 17. júla 2016

Ispirato da Italia. Všichni ke stolu

Autor: Alice Rossi, Vlado Kníž
Vydavateľstvo: Grada
Rok vydania: 2014
Jazyk: český
Počet strán: 192

Pretože inšpirácie nie je nikdy dosť a vždy môžeme posúvať hranice našich schopností vo všetkých smeroch, Vám prinášam recenziu na skvelú kuchársku knihu Inspirato da Italia. Ak sa rovnako ako ja často zaoberáte s otázkou: "Čo budem/e dnes variť," mám tu pre Vás jeden veľmi zaujímavý tip.
Je zvláštne písať recenziu na kuchársku knihu, kde narazím na absenciu prvkov, s ktorými sa bežne pri beletrií stretávam. Však ak sa na knihu Ispirato da Italia pozriem bližšie zistím, že v sebe nesie príbeh z hlučného talianskeho prostredia. Hlavnými hrdinami sú manželia Alice a Vlado, ktorí milujú jedlo a radi ho pripravujú pre svojich priateľov a blízkych. V tomto prípade nie je ťažké uhádnuť ústrednú tému a hlavnú myšlienku knihy. Jedlo. Kvalitné jedlo. Talianske jedlo. 

Ešte sa mi nestalo, aby som mala kuchárku niekoľko dní položenú na nočnom stolíku a v sede z nej čítala priateľovi o tom ako sa vyrábajú cestoviny alebo odkiaľ k nám prišla pizza, alebo to že paradajky pôvodne slúžili len ako dekorácia, pretože boli považované za jedovaté. Kniha obsahuje aj plno zaujímavých informácií o talianskom stolovaní, zvyklostiach, životnom štýle a samozrejme o talianskej kuchyni s množstvom výborne vyzerajúcich receptov, ktoré sú doplnené úžasnými fotografiami. 

Priznám sa, že nie som vyslovene fanúšikom a zberateľom kuchárskych kníh, nevlastním ich haldy, radi, však, po nich občas s priateľom siahneme, aby sme si rozšírili obzory a naservírovali na stôl niečo iné a nové. Kniha Ispirato da Italia je skvelým prírastkom a užitočným pomocníkom v kuchyni. Stihli sme si už s pomocou tejto knihy upiecť rýchly a chutný koláč a naučiť sa variť naozaj skvelú karfiolovú polievku, ktorá sa jednoznačne zaradila medzi moje obľúbené recepty. Máme v pláne pozrieť sa bližšie aj na talianske "topinky" a samozrejme cestoviny, ktoré sú neodmysliteľnou súčasťou tejto vydarenej publikácie.

Touto cestou by som chcela ešte raz poďakovať vydavateľstvu GRADA za zaslanie tejto krásnej a inšpirujúcej kuchárskej knihy.



6 komentárov:

  1. Páni! Já na kuchařky moc nejsem, málokdy z nich vařím, ale italská inspirace - to mě láká moc. Itálie je moje srdcová země a italskou kuchyni absolutně zbožňuju. Senzační tip, Evi, slyším od Tebe o kuchařce úplně poprvé. Děkuji! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skvelé, že som Ťa príspevkom mohla inšpirovať. Názor na taliansku kuchyňu máme úplne rovnaký, je to proste srdcovka :)

      Odstrániť
  2. Ani by mi nenapadlo, že kuchárky môžu byť také zaujímavé. Výtvory podľa receptov vyzerajú výborne :)!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já kuchařky miluju, ale tuhle vidím prvně! :) Vypadá hodně sympaticky a navíc schůdně pro začátečníky jako jsem já :D Díky za tip, píšu si ji na seznam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja kuchárky dostávam od starkej :D, veľmi ich sama nevyhľadávam, ale táto ma zaujala, pretože taliansku kuchyňu mám veľmi rada a rada som sa ňou nechcala inšpirovať. Som veľmi rada, že Ťa tiež oslovila :)

      Odstrániť