pondelok, 6. júna 2016

Pán Prsteňov II. - Dve veže

Autor: J. R. R. Tolkien
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2001
Jazyk: slovenský
Počet strán: 375

Nie je tomu ani tak dávno čo som písala a následne uverejnila recenziu na prvú časť trilógie Pán Prsteňov.  Ako som sa len bála rozčítať tento fantasy na pokračovanie! A pozrime sa, neprešlo až tak veľa času a ja Vám prinášam moje dojmy z druhého dielu tohto úžasného putovania.

Knihu Dve veže som vzala do ruky, pretože som nemala nič iné doma na čítanie, to sa priznávam. Keby som mala možnosť voľby, Tolkiena by som asi obišla. To sa, ale, našťastie nestalo a ja som sa znova stala jedným z členov družiny, putujúcich do Mordoru zničiť čarovný prsteň. Prvý diel, ako mnohí viete, sa skončil neveselo a na začiaktu druhej časti sa, teda, s istotou dozvedáme, že sa naša družina rozdelila. Preto je aj dejová línia tohto románu rozdelená na príbeh a putovanie dvoch skupín nebojácnych hrdinov, samozrejme, v nadväznosti na prvý diel. Do detailnejšieho opisovania vývoja príbehu sa nechcem púšťať. Nerada by som niekoho okrátila o prekvapenia, ktorých je v tomto románe nespočetne veľa.

V porovnaní s prvou časťou, mi táto, však, prišla menej dynamická, aj keď viac nebezpečná. Mrzelo ma, že sa spoločenstvo rozpadlo, bola a aj som nahnevaná, že sa medzi priateľov vkradla zrada, ktorá ohrozila celé poslanie. Stránky knihy som obracala a dejom prechádzala v napätí, kedy sa zostávajúci hrdinovia opäť zvítajú a spoja svoje sily. Či sa tak stalo Vám nepoviem, prečítajte si to radšej sami. Ja, teraz, s istotou viem, že tretí diel trilógie nenechám dlho ležať v knižnici neprečítaný, pretože druhý diel moju zvedavosť, ako príbeh nakoniec dopadne, len znásobil.

Ak ešte stále zvažujete či si Tolkienovo dielo prečítať, ubezpečujem Vás, že nemáte nad čím dlhšie premýšľať. Nebojte sa vkročiť do čarovného sveta. Do sveta, kde sa fantázií medze nekladú, do sveta, kde dúfam, dobro nakoniec zvíťazí nad zlom! Mne Pán Prsteňov počaroval, to je jasné. Nechajte sa očariť aj Vy! Staňte sa súčasťou príbehu, ktorý je živý už niekoľko desaťročí a verte mi, že tieto roky mu na sláve a obľúbenosti neuberajú, práve naopak.

"... aj tak si občas hovorím, či sa  niekedy dostaneme do piestní alebo povestí o veľkých činoch. V jednom sme, to je pravda, ale či sa dostaneme do slov, rozumiete, a či sa bude rozprávať pri kozuboch alebo čítať z veľkej hrubej knihy s čiernymi a červenými písmenami ešte dlhé roky po nás. Aby sa deti dožadovali: Chcem ten o Frodovi a o Prsteni!"

Neviem či ste postrehli, ale v Bratislave a aj v Prahe, sa uskutoční v mesiaci jún premietanie prvej časti trilógie Pán Prsteňov s doprovodom orchestra. Pôjde o úžasné a neopakovateľné podanie v spojení sily živej hudby a sily príbehu. Ja sa s priateľom na premietanie chystám do Prahy a už nedočkavo odpočítavam dni do 18. júna. Takže ak ste Tolkienovým fanúšikom a sú ešte voľné lístky, neváhajte a kupujte! :)

4 komentáre:

  1. Pán prstenů je pro mě neuvěřitelně srdeční záležitost, miluju ho a všechno kolem něj a je to jeden z těch příběhů, které mi změnily život. Myslím, že jsem k celému tomuto světu "přičuchla" v pravý čas a že jsem si z Tolkienova díla mnohé odnesla. Za mě je to prostě fenomenální počin a nikdy jím nepřestanu být fascinovaná.
    Přeji Vám s přítelem, ať si pěkně užijete ten krásný zážitek s orchestrem, určitě to bude neskutečné.
    Měj se krásně, Evi!
    PS Nádherné fotky, jako vždy. Krása <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme krásne, verím, že si Prahu a hlavne Pána prsteňov naozaj užijeme. Tešíme sa nesmierne :)

      Odstrániť
  2. Jsem nesmírně nadšená, že se ti tolik líbil i druhý díl. Já ho mám z celé trilogie sice asi nejméně ráda, ale celá série je zkrátka tou nejsrdcovější záležitostí (spolu s Harrym), jakou mám.
    Věřím, že si s přítelem orchestr užijete, my nad tím s kamarádkou pořád uvažujeme, tak ještě uvidím :)
    Mimochodem, tvá vydání knih jsou opravdu kouzelná a obzvlášť vyniknou na těch tvých dokonalých fotkách :)
    Měj se krásně, Evi a přeju, aby sis náležitě vychutnala vyvrcholení série :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už uvažujem, kedy sa pustím do tretieho dielu, ale priznám sa, že mám trošku obavu z toho ako to nakoniec celé dopadne. Ďakujem Ti za pekný komentár. Tentokrát ide o knižné vydania môjho priateľa. Som zvedavá či sa nakoniec rozhodneš s kamarátkou na podujatie ísť. Ja sa ho už neviem dočkať :)

      Odstrániť